::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : سه شنبه 01 خرداد 1397 - 2:15 بعد از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
ضریب بازگشت یا bounce rate و تاثیر آن در طراحی
تعداد بازدیدvisits : 30
maryammo آفلاین



ارسال هاAnswers : 61
عضویتRegistration date : 17 /7 /1396
ضریب بازگشت یا bounce rate و تاثیر آن در طراحی
بعد از طراحی سایت
با استفاده از نکات سئو باید محتوایی تولید بشود که کاربر را در وبسایت
ماندگار کند . در این میان اصطلاحی به نام bounce rate وجود دارد که در
این مقاله قصد داریم به طور کامل به آن بپردازیم . در ادامه با طراحی سایت همراه باشید.


بعد از طراحی سایت
ضریب بازگشت یا درصد خروج یا نرخ پرش به معنی تعداد کاربرانی است که پس
از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند. ضریب
بازگشت Bounce Rate به میزان حضور آنها در صفحه شما بستگی نداشته و معیاری
برای سنجش جذابیت سایت شما از دید بازدیدکنندگان است.




تعیین موفقیت یک سایت برای جذب بازدیدکننده معمولا براساس تعداد
بازدیدکننده یکتا در روز سنجیده میشود. در مراحل ابتدایی شروع به کار و در
چند ماه نخست استناد به این آمار میتواند تا حدی میزان نفوذ شما در
اینترنت و عملکرد بخش بازاریابی را مورد ارزیابی قرار دهد، ولی در ادامه
کار حفظ کاربرانی که به سایت شما وارد میشوند و تبدیل آنها به مشتری نهایی
اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

بررسی ضریب بازگشت Bounce Rate سایت به شما نشان میدهد که کاربران تا چه
حد با محیط سایت ارتباط برقرار کرده و تشویق به بازدید صفحات بیشتر
میشوند.




در عمل ضریب بازگشت بعنوان یک فاکتور منفی شناخته میشود و بالا بودن آن
نشانگر ضعف شما در نحوه ارائه مطالب است. مهمترین فاکتور برای سنجش موفقیت
یک وبسایت تعداد کاربران ثابت آن است؛ یعنی افرادی که هرچند وقت یکبار به
آن سر میزنند و بروزرسانی مطالب شما را پیگیری میکنند.




اگر سایت شما دارای محتوایی است که اکثر افراد تنها یکبار به آن وارد
میشوند، بررسی ضریب بازگشت یا Bounce Rate میتواند معیار مناسبی برای
موفقیت شما باشد. افزایش تعداد بازدیدکنندگان روزانه اگر با افزایش ضریب
بازگشت نیز همراه باشد در درازمدت نتیجه مثبتی برای شما در پی نخواهد
داشت.

ضریب بازگشت (Bounce Rate) زیاد نشانگر عدم رضایت کاربران از محیط سایت است



تحلیل ضریب بازگشت(Bounce Rate) سایت بعد از طراحی سایت



با توجه به حجم اطلاعاتی که سیستم های آمارگیر قوی در اختیار مدیران سایت
ها میگذارند، عدم بررسی و تحلیل دقیق آنها میتواند موجب سردرگمی و اشتباه
برای تصمیم های آینده گردد. برای تحلیل ضریب بازگشت سایت و تصمیم گیری
درست در مورد مناسب یا نامناسب بودن آن باید بازدیدکنندگان را براساس نحوه
ورود به سایت دسته بندی کرده و هر یک را جداگانه تحلیل کنیم.


ارجاع دهنده های کم ارزش



سایت هایی که به جمع آوری فله ای اطلاعات از اینترنت پرداخته و بدون نظارت
بر محتوا آن را در اختیار کاربران قرار میدهند به عنوان ارجاع دهنده های
نامناسب شناخته میشوند. افرادی که از این طریق به سایت شما وارد میشوند
خیلی سریع آن را ترک میکنند، زیرا عموما انتظار ورود به سایت جدیدی را
نداشته اند و یا بدنبال مطلب دیگری بوده و به سایت شما راهنمایی شده اند.
در میان سایت های ایرانی لینک پد میتواند نمونه مناسبی باشد.

لینک مستقیم به سایت



این گونه لینک ها معمولا با یک پیام مشوق همراه هستند مانند “پیشنهاد
میکنیم از این سایت بازدید کنید” یا “برای حمایت از ما از سایت زیر دیدن
کنید” افرادی که از این طریق به سایت شما وارد میشوند به هدف مشخص نیامده و
انتظار زیادی از محتوای شما نخواهد داشت. این افراد کمی اشتیاق دارند ولی
نباید انتظار ضریب بازگشت مناسبی از آنها داشته باشید.




Bounce Rate ورودی از موتورهای جستجو بعد از طراحی سایت



افرادی که از طریق موتور جستجو و با عبارت مشخصی به سایت شما وارد میشوند
بطور حتم بدنبال موضوع خاصی بوده و به مطالب شما علاقه مند شده اند. اگر
ضریب بازگشت برای این افراد در سایت شما عدد بالایی باشد، یعنی بیش از ۵۰٪
آنها بدون بازدید هیچ صفحه دیگر از سایت شما خارج شوند، شما با مشکلی
اساسی مواجه هستید و باید در محیط و مطالب سایت خود بازنگری عمیقی داشته
باشید. توجه به دو نکته زیر بسیار مهم خواهد بود:



گاهی اوقات گوگل برای کلمات کلیدی خاصی که به زمینه کاری شما مربوط نیست و
یا برای آن برنامه ریزی خاصی انجام نداده اید جایگاه مناسبی در نتایج
جستجوی خود به سایت شما میدهد. این عبارات و کلمات را به درستی شناسایی
کرده و از جامعه آماری خود خارج کنید.

بررسی ضریب بازگشت سایت با توجه به ورودی گوگل نیازمند یک آمارگیر قوی و
دقیق است، چیزی که خود گوگل در قالب سرویس گوگل آنالیتیکز ارائه کرده و
متاسفانه برای ایران تحریم شده است. البته با استفاده از پروکسی های تغییر
آی پی می توانید از این سرویس استفاده نمایید. سرویس گوگل آنالیتیکز
اطلاعات جامعی را درباره ی سایتتان در اختیار شما قرار داده که می توانید
از آن برای تدوین استراتژی انتخاب کلمات کلیدی و سئو خود استفاده کنید.



کاربران ثابت سایت



افرادی که مرتب به سایت شما سر میزنند و مطالب آن را دنبال میکنند کاربران
ثابت یا مشتریان پروپا قرص شما هستند. از یک طرف شما انتظار بازدید از
تعداد صفحات زیادی را از آنها دارید، ولی از طرف دیگر با توجه به مراجعه
زیاد ممکن است مطلب جدیدی در سایت پیدا نکنند و بلافاصله آن را ترک کنند.
بطور مثال افرادی که با خبرنامه از ارائه مطالب جدید سایت آگاه میشوند به
سرعت از سایت شما بازدید میکنند ولی احتمال آنکه به صفحات دیگر سایت نیز
بروند کم است، زیرا همه مطالب را بروز مطالعه کرده اند.









دوشنبه 21 اسفند 1396 - 10:41
ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex