::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::Loading , please wait ...

انجمن کدستانMoisrex

MoisrexMoisrex.rozblog.com
زمان جاریtime : دوشنبه 19 آذر 1397 - 6:06 قبل از ظهر
نام کاربریusername : پسوردpassword : یاor عضویتregister | رمز عبور را فراموش کردمForgot your password?
شما در سایت ما ثبت نام نکرده اید و یا وارد اکانت کاربری خود نشده اید. از شما خواهشمند هستیم You are not log in to site. Please وارد شویدlogin یاor ثبت نام کنیدregister .
اگزوز چیست؟
تعداد بازدیدvisits : 7
avaseo آفلاین



ارسال هاAnswers : 18
عضویتRegistration date : 29 /8 /1397
حمایت شدهThanked : 1
اگزوز چیست؟

بعد از سوختن هوا و بتزین مقداری از هیدروکربن نسوخته, منواکسید کربن, دی اکسید کربنو فسفر با فشار بسیار زیاد پیستون از محفظه احتراق خارج شده و وارد منیفولد یا هدرز می شود. گرمای این گازها به قدری زیاد است که با حرارت کوره ذوب فلزات برابری می کند. برای خروج گازها نیاز به لوله های جداگانه نمی باشد. برای مثال برای موتور چهار سیلندر چهار عدد لوله جداگانه تعبیه نمی شود, بلکه یک لوله که با محاسبات دقیق انتخاب می گردد و تاانتهای مسیر را برای گازهای خروجی پوشش می دهد.

منیفولد دود وظیفه دارد, محصولی که در محفظه احتراق و از سوپاپ های خروجی گرفته به لوله اگزوز 206 انتقال دهد. در برخی از خودروها که منیفولد گاز در بالای منیفولد دود نصب شده, وظیفه دیگری که گرم کردن منیفولد
گاهی برای بی صدا کردن دودها از دو صدا خفه کن استفاده می شود. این طرح در موتورهای پرقدرت ضروری است. طراحی صدا خفه کن از نظر شکل و محفظه در حذف فشار منفی و صداهای ناهنجار تاثیر منفی دارد
برای کاستن از سرعت گازهای خروجی موتور و بی صدا کردن آنها از صدا خفه كن استفاده مي شود. صدا خفه کن باید طوری طراحی شود که گازهای خروجی موتور در آن به آهستگی انبساط یافته و به اندازه کافی از انرژی حرارتی آن کاسته شود. همچنین باید فشار منفی در آن به حداقل برسد. فشار منفی از خروج گازهای اگزوز جلوگیری کرده و تخلیه کامل دود را با اشکال روبه رو می کند که نتیجه آن افت قدرت مفید موتور خواهد بود.
گاهی برای بی صدا کردن دودها از دو صدا خفه کن استفاده می شود. این طرح در موتورهای پرقدرت ضروری است. طراحی صدا خفه کن از نظر شکل و محفظه در حذف فشار منفی و صداهای ناهنجار تاثیر منفی دارد.
برای افزایش قدرت موتور در هنگام طراحی موتور باید موارد زیر را در نظر گرفت:
الف) هوا به راحتي وارد موتور شود؛ هنگامی که پیستون پایین می رود در مرحله مکش, مقاومت هوا می تواند مقداری از قدرت موتور را از بین ببرد. در بعضی از خودروهای جدید از منیفولدهای كه داراي ورودی هاي صیقلی هستند استفاده مي شود تا مقاومت هوا را بر طرف کنند و از طرف دیگر با کاهش لوله های ورودی و فیلتر هوای بزرگتر می توان در افزایش جریان هوا تاثیر مثبت گذاشت.
ب) مسير خروج دود مقاومت كمتري داشته باشد؛ اگر مقاومت هوا يا برگشت آن وجود داشته باشد فشار آن باعث تاخير در خروج دود از محفظه سيلندر در مرحله تخليه خواهد شد و در نتيجه قدرت موتور كاهش مي يابد. بوجود آمدن فشار منفي ميتواند به دليل وجود لوله اگزوز پرایدبسيار كوچك يا مقدار زياد مقاومت هوا در صدا خفه كن باشد. در سيستم هاي خروجي با عملكرد بالا از هدرز استفاده مي كنند؛ لوله هايي كه انتهايي گشاد و آزاد دارند فشار داخل انباره هاي اگزوز را كاهش و فشار منفي(معكوس) را در سيستم صبا اگزوز كاهش مي دهند.
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 15:21
ارسال پیامsend p.m. نقل قولReply سپاس گزارمThanks گزارشReport






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


moisrex
درباره ماAbout us لینک های ماOur links کلمات کلیدیKeywords
انجمن تخصصی کدستان ، ساخته شده توسط فردی با نام مستعار Moisrex می باشد.This forum designed by a person who called Moisrex.

ایمیلE-mail : Moisrex @ Gmail.com
کدستان,انجمن کدستان,کدنویسی,انجمن پشتیبانی,فروم,رزبلاگ,آموزش کدنویسی,درخواست کد
تمامی حقوق این انجمن مربوط به همین انجمن می باشد | طراحی قالبCopyright (c) By Moisrex , All rights reserved | Desiger : Moisrex